Milyen a jó reggel számomra?

Milyen a jó reggel számomra?
Az életmódod, a gondolkodásmódod kihat a testi egészségedre is. Ennek egyik fontos területe, hogy a reggeled hogyan indul. Kinyitod a szemed és nyúlsz a telefonért, bekapcsolod a rádiót, TV-t, és zúdítod magadra a világból az információt? Esetleg biztosítasz magadnak egy kis nyugalmat, hogy átgondold a napodat, terveidet, feladataidat még a reggeli csendben?
Akkor érzem úgy, hogy igazán jól indul a napom, ha a következő három tevékenységet tudom végezni a kora reggeli órában. Ilyenkor öt órakor vagy fél hatkor kelek, mikor még alszik a környezetem, és csend, nyugalom van körülöttem.

Az első a gondolkodás, merengés ideje, ezt követi a reggeli testmozgás, majd a tanulás ideje következik. Az ajánlott sorrend szerint a mozgással kezdünk, majd a gondolkodás és végezetül a tanulás, de számomra a saját magam sorrendje tartható hosszabb távon, és így érzem magam jól.

A gondolkodás, elmélkedés ideje nekem a vezetett meditációt és a naplóírást jelenti a gyakorlatban.
Olyan vezetett meditációkat szoktam gyakorolni, amit már kitapasztaltam, hogy végig tudok csinálni, jó érzéssel töltenek el. Van, hogy “tolakodnak” a gondolataim, vagy elkalandozok, ilyenkor visszaterelgetem őket a gyakorlatomhoz, ezen már nem akadok fenn.
Milyen pozitív hatása van a meditációnak?
  • A rendszeres meditáció csökkenti a kortizolszintet, ezáltal a stresszt.
  • Lehetővé teszi, hogy jobb kapcsolatba kerüljünk saját magunkkal.
  • Megélhetjük általa a szeretet, a hála, a megbocsátás, az együttérzés, az elengedés érzését.
  • Jobb emberré válhatunk általa.
  • Fókuszáltabban, hatékonyabba csinálhatjuk végig a nap többi részét.
A naplónak több fajtája is van, mint például hálanapló, eredménynapló.
Számomra a napló vezetése jelent nagyobb kihívást. Van, hogy kifejezett igényem van rá, főként ilyenkor vezetem. A napló vezetése azt jelenti számomra, hogy leírom a terveimet az adott napra vonatkozólag, hálát adok a jó dolgokért az életemben, és bizony a „rossz” dolgokat is kiírom magamból.
Milyen pozitív hatása van a naplóírásnak?
  • Növeli a tudatosságot.
  • Könnyebb vele a tervezés és a célok megnevezése majd elérése.
  • Segítségével újra átélhetjük a boldog pillanatokat.
  • Általa is gyakorolhatjuk a hálát.
  • A negatív érzelmek kiírásával segítjük azok feldolgozását.
A második időszak a testmozgás ideje.
A teraszon adok enni a macskának, ezalatt is a szemem szokja a reggeli napfényt, így a szervezetem megkapja a jelzést, hogy elkezdődött a nap. Felhúzom az előző este előkészített sportruhát, és kimegyek a futópadra edzeni. A futópad ajtónál illetve ablaknál van, hogy több természetes fény érjen közben. Általában emelkedőre állítom, és igen intenzív gyaloglást végzek, esetleg kocogok. A lényeg hogy jól megizzadjak és megmozgassam magam. A reggeli testmozgás feltölt energiával és hihetetlen módon növeli az önbecsülésemet, a magamba vetett hitemet. 
Milyen pozitív hatása van a reggeli testmozgásnak?
  • Fokozza az önfegyelmet, a koncentrációt.
  • Elősegíti az agy optimális működését.
  • A mozgás alatt dopamin szabadul fel, ami a boldogsághormon.
  • Növekedik a szerotoninszint, ami szintén a boldogsághoz „kell”.
  • Az anyagcserét fokozza, pozitívan befolyásolja a testsúlyt.
Végezetül a tanulás ideje következik.
Hogy mit szoktam csinálni ilyenkor? Könyvet olvasok, hangoskönyvet hallgatok, podcastokat hallgatok, online tanulok. A téma gyakran a mozgás, alvás, stresszkezelés, önfejlesztés kérdésköre. Szívesen olvasok, hallgatok vezetők, sikeres emberek gondolatait, történeteit.
Milyen pozitív hatása van a reggeli tanulásnak?
  • Lehetővé teszi, hogy elmélyítsük a tudásunkat.
  • Javítja az önbizalmat, magabiztosabbak leszünk.
  • Maga a tanulás javítja az agy működését.
  • A birtokunkba kerülő tudás elősegíti a kiteljesedést.
Ezen az éghajlati övön a tavasztól-őszig terjedő időszakban könnyebben megvalósítani az ilyen reggeleket. Ezekben a reggeli órákban már világos van, a természetes fény jelzi a szemen keresztül a szervezetnek, hogy megkezdődik a nappali, aktív időszak.
Amikor így indul a reggelem, ezt úgy élem meg, hogy irányba teszem magam. Az egész napom alatt fókuszáltabb, energikusabb vagyok, és úgy érzem elérhetem a céljaimat.


Imola
 


Roston csirkemell korianderes sárgarépával