És mi lesz utána?

ÉS MI LESZ UTÁNA?

Elszántan végig csinálsz egy 2-4 hetes diétát. Ezek általában kiemelten elhagynak egy makrotápanyagot (pl. szénhidrát), és kiemelten előnyben részesítenek egy másikat (pl. zsír vagy fehérje) Esetleg egy alig tartható, drasztikus kalóriadeficit, amit ki kell bírni a kúra ideje alatt.

Közben folyamatosan az jár az eszedben, hogy mikor lesz már vége, akkor aztán jól belakmározol mindenből, amit megvontál magadtól. Ugye ismerős? Minden nap egy hősnek érzed magad és csak a végére tudsz gondolni. Szenvedsz és sanyargatod magad. Csak azért bírod ki, mert tudod, hogy rövid ideig tart, és azzal kecsegtet, hogy pár kilótól meg tudsz szabadulni.

Mikor letelik a diéta még kevesebbet is mutat a mérleg, hiszen

  • szénhidrát megvonás esetén a glikogén raktárak kiürülésével a megkötött víz is távozik
  • a nagy kalóriadeficit miatt valóban gyorsan kevesebbet mutat a mérleg.

Tényleg akár 5 kilóval is csökkenhet a testsúlyod. Boldog leszel amikor ráállsz a mérlegre, és folytatod az életmódot ott, ahol abbahagytad.

Ezek a diéták gyorsan hoznak „eredményt” és ezt nagyon szeretjük, ki ne akarna lehetőleg tegnapra lefogyni. Egyszerűek, jól követhetőek, nem igényelnek egy egészségtudatos látásmódot. Azonban nem is alakítanak ki egészséges táplálkozási szokásokat, nem fenntarthatóak hosszabb időn át.

Jön a kérdés, hogy mi lesz utána?

Ezek a rövid ideig tartó megvonások nem járnak valódi, zsírból történő fogyással. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a leadott kilók visszajönnek, sőt sokszor több is. A szervezetünk túlélésre van berendezkedve, és arra készül, ha a gazdája csinál még ilyeneket, akkor legyen tartalék amihez hozzá tud nyúlni.

A rövid diétákkal szemben az életmód programok alatt megismersz egy élhető, hosszú távon tartható módszert.

Imola

 


Tonhallal töltött édesburgonya